What's the point in doing anything

Idag har jag spenderat timmar framför datorn i jakt på den perfekta utbildningen. Jag vill så mycket och jag har flera drömjobb, men det är så svårt att bestämma sig för ett och utesluta alla andra. Jag hittade i alla fall en utbildning på Medieinstitutet som heter TV-produktion och en på Stockholms universitet som heter Kandidatprogram i digitala medier. Jag har även kollat lite på en dekoratörsutbildning vid Leksands folkhögskola.

En sak som gör att jag velar så jäkla mycket är att jag ändå har läst 4 av 7 terminer på Socionomprogrammet. Att inte gå klart den utbildningen skulle kännas som slöseri med både tid och pengar, samtidigt som det vore lika mycket slöseri med tid och pengar att gå klart en utbildning som jag inte kommer att använda mig av. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket som väger tyngst.

Att gå klart Socionomprogrammet känns som den enkla och självklara vägen vilket inte är en väg jag vill ta, samtidigt som jag ibland tänker att jag bara försöker förstöra för mig själv och drar mig ur i sista sekund för att det egentligen är det som är det enklaste. Jag vill avsluta någonting, kunna säga att det här har jag gjort. Samtidigt vill jag inte läsa en utbildning på 3,5 år och sedan läsa någonting helt annat i 2 år. Det känns bara så konstigt alltihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback