Stress

Jag vet verkligen inte alls vad jag vill göra med mitt liv. Jag har pratat med massor av människor och det känns som att det genomgående temat i deras råd är att jag inte ska stressa. Tydligen har jag hela livet på mig att bestämma mig, men det känns inte så. Det är inte det att jag inte vill utbilda mig, men jag behöver verkligen en paus. Det är därför jag är så inriktad på att eventuellt börja jobba ett tag istället. Egentligen finns det bara två stressmoment angående allt det här. Det första är studielånen. Jag vill inte gå klart socionomprogrammet och dra på mig en massa studieskulder och sen bestämma mig för att göra någonting helt annat. Det är en av anledningarna till att jag känner mig stressad. Den andra anledningen är att jag är ganska bunden till Uppsala just nu. Om jag skulle bestämma mig för att flytta tillbaka till Tumba så har jag ingenstans att bo. Jag får inte flytta hem till mina föräldrar igen vilket är både logiskt och ologiskt på en och samma gång. Jag skulle kunna hyra ett förrådsutrymme för alla mina grejer och hoppa runt bland kompisars soffor tills jag hittar någonting eget, men det kan bli ganska jobbigt om jag samtidigt ska jobba eller plugga. Det skulle nog vara psykiskt påfrestande att inte ha någonting att kalla "hemma". Utan de här två problemen skulle jag tro på det alla säger om att jag har hela livet på mig, men just nu gör jag inte det.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det finns massor med rum/uthyrningsdelar i hus och lägenheter som folk hyr ut. Brorsan bor i en sån (och har gjort det i över ett år nu). Alla tar inte helelr överpriser i och med att det du hyr oftast bara är ett sovrum och ett badrum.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback