Kärlek .

Jag vill känna det där pirret i magen som jag kände på första dejten, vi gick på bio. Allt var pinsamt, obekvämt och pirrigt, men ändå så naturligt. Jag vill uppleva den där första kyssen när tänderna råkar slå emot varandra för att man är så nervös och ändå går man därifrån med det största leendet på läpparna. Jag vill ha de där första dagarna i skolan när allt avgörs. Helt plötsligt börjar man sitta bredvid varandra i skolbänken och en arm letar sig fram över en axel medan ett huvud lutas mot en annan. Folk runtomkring som viskar, men det spelar ingen roll för i just det ögonblicket är man lycklig. Jag vill känna allt det här igen, fast med någon annan. Kärleksfilmer har förstört mitt liv för de säger att man bara hittar det där en gång i livet. Jag vill känna precis sådär igen, men även om jag hittar någon som betyder lika mycket är det inte säkert att det känns likadant. Det kanske är helt annorlunda. Det värsta är att jag har såna här tankar redan vid 21 års ålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback