Trust is nowhere to be found

Jag kan inte längre avgöra om jag har en förkylning eller om jag mår dåligt bara för att jag är stressad och har gråtit nästan hela dagen. Jobbet säger att de kräver läkarintyg av mig för idag och imorgon, annars räknas det som ogiltig frånvaro. Samtidigt säger de på närakuten att jobbet inte alls kan kräva det och att det även är i princip omöjligt att få ett läkarintyg på att man inte kan jobba p.g.a. virusförkylning och feber.

Jag ringde till jobbet igår när jag var på väg till närakuten och förklarade läget. De menade på att jag borde ha hört av mig tidigare. Då är frågan hur jag skulle ha kunnat förutse att jag skulle bli sjuk? Om jag går till läkaren imorgon och det visar sig att febern har gått ner, och att jag inte har någon infektion eller något virus, så kommer jag inte kunna få ett läkarintyg på någonting alls. Där är det samma sak som innan, fast tvärtom. När jag mår som jag mår idag, hur ska jag kunna veta om jag är frisk imorgon? Jag blir bara förvirrad av hela grejen och ogiltig frånvaro skrämmer mig. Jag är rädd att jag kanske får sparken eller någonting liknande. Samtidigt borde de förstå att jag inte pungar ut 300:- på läkarbesök om jag bara fejkar. Jag har ju verkligen mått skit igår och idag, och jag försöker lista ut vad det är, men om det inte är någonting jag kan få ett läkarintyg på så vet jag inte vad mer jag kan göra. Jag menar, ingen är väl så dum att de fejkar sjukdom och förlorar en hel dags lön + 300:- på läkarbesök för att kunna supa eller någonting sånt. Det är ju helt absurt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback