Love story

Det här med kärlek är så jäkla komplicerat. Jag vill verkligen bli kär och ha det där mysiga. Hålla varandra i händerna, pirret i magen, de outhärdliga tysta stunderna. Ögonkontakten. Allt är så perfekt i början. Pappa sa till mig att kärlek är en kemisk reaktion för att vi ska skaffa barn och att människor egentligen inte är skapade för att vara med en och samma partner i mer än tre år. Det låter så deprimerande, men det är ju så det är, i alla fall det där med den kemiska reaktionen. Vi kan låtsas hur mycket vi vill. Dock kan man omdefiniera begreppet och säga att kärlek betyder olika saker för olika personer. För vissa är det tryggheten, förtroendet, vanan, pengar och en massa andra omkringliggande faktorer som får folk att hålla ihop. Ibland är det minnet av att vara kär. Ibland är man bara kär i kärleken. Jag vet inte vad jag är eller hur jag känner, men jag vet att människor är flockdjur och det är inte mer än naturligt att man känner sig ensam när man är singel.

Det är skönt att skriva ner sina tankar ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback