Where do we go now

Var iväg en sväng till ICA och hämtade ut ett paket åt mamma som innehöll ett familjeporträtt. Kalle flyttar nämligen till internatskola typ direkt efter sin skolavslutning på lördag så han ska få med sig ett stort foto av oss alla :) Det känns lite konstigt att han ska flytta iväg, även om jag själv redan har gjort det. Jag är så van vid att han kommer hem varannan helg. Nu under hösten kommer han komma hem ungefär en gång i månaden och längre fram är väl tanken att sakta vänja honom vid att inte komma hem alls. Kanske. Jag vet inte riktigt. Även om jag har flyttat hemifrån och inte träffar honom varje gång han är hemma finns det en trygghet i att han faktiskt kommer hem. Sen dras självklart tankarna till hur det blir i framtiden när mamma och pappa inte längre finns. Jag vill inte att någon främling ska ta hand om min bror eller sköta det administrativa kring honom. Jag vill vara där hela tiden, men det känns inte som att jag får utrymme till det.

Det här blev ett väldigt förvirrande inlägg, i alla fall för min egen del, men det var skönt att skriva av sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback