Man ska aldrig säga aldrig

Nu börjar det snart bli dags att sova. Tänkte kolla på en film, men den funkade inte och jag vågar inte ladda ner någonting nu när fucking IPRED-lagen gått igenom... Välkommen 1984! George Orwell var inne på rätt spår, det kom bara några år senare än vad han hade beräknat.

Bara för att förklara så anser jag att det här med att ladda ner någonting gratis som någon annan har lagt ner pengar och tid på egentligen inte är särskilt bra. Jag vill bara göra det för att jag inte orkar spendera pengar på någonting jag kan få tag i gratis. Jag är helt enkelt lat, och jag tror att många andra laddar ner på grund av något liknande skäl. Dock har jag problem med det faktum att vi nu ska låta skivbolagen agera poliser. Sen när får privata företag agera polis? Det här är inte rätt metod för att motarbeta nedladdningen. Rikspuckon är vad de är.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback