Måndagstankar

Det börjar kännas jävligt stressigt nu. Jag har tenta om två veckor och inför den har jag 3 böcker att läsa ut, samt 20 sidor med instuderingsfrågor att svara på. Mest stress känner jag nog över det faktum att jag aldrig har klarat av att skriva salsprov. Jag vet inte om det är så att jag blir nervös och glömmer allt, eller om jag helt enkelt inte har den inlärningstekniken som krävs för salsprov, men det har i alla fall alltid varit ett stort problem för mig. I högstadiet och gymnasiet kunde man få hjälp, och kanske till och med få göra provet på något annat sätt, men nu när det gäller vuxenstudier kan man inte direkt gråta ut inför läraren. Det känns i alla fall så. Sen är jag också medveten om det faktum att om man intalar sig själv att det inte kommer gå så gör det inte det heller. Därför får jag helt enkelt försöka tänka positivt och kanske börja tro på mig själv och min egen förmåga lite mer. Det är trots allt inte min intelligens det är fel på, boksmart är jag, det är snarare någonting som antagligen har med min stress/nervositet att göra. Jag får nog jobba lite mer på det där.

Det jag tänkte säga var i alla fall att jag snart ska in till stan och möta Olof för lunch typ. Sen ska jag iväg till Uppsala och kommer hem på onsdag kväll. Hem = fasters lägenhet.

Ett störningsmoment med att ha datorn på ett riktigt skrivbord som jag har nu är att man är väldigt van vid att använda en datormus när man sitter såhär. Därav blir det så att jag automatiskt sträcker mig efter bankdosan (som lämpligt nog ligger precis till höger om datorn) så fort jag vill göra någonting med pilen. Detta resulterar i sin tur i ett frenetiskt roterande av bankdosan, samt en vag tanke att "varför är musen så liten för?". Sen kommer jag på vad jag håller på med, skakar på huvudet, väntar i fem minuter och samma situation uppstår igen. Kul jul.

Kommentarer
Postat av: Alex

Hahahaha.

2008-09-15 @ 19:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback