Sjukvårdsrådgivningen SUGER!

Usch vad arg jag blir på folk som inte kan bete sig professionellt i sina yrken. En person som jobbar med att hjälpa människor med deras problem, vare sig det är en kurator på en ungdomsmottagning eller en sjuksköterska på sjukvårdsrådgivningen, ska absolut INTE under några omständigheter försöka pracka på mig deras egna personliga åsikter.

Såhär såg mitt samtal till sjukvårdsrådgivningen ut idag:
- Hej! Du har kommit till ??? ??? på sjukvårdsrådgivningen.
- Hej! Jag har en piercing i underläppen som de senaste veckorna har börjat vara. Imorse när jag vaknade hade underläppen svullnat så nu gör det ont nästan hela tiden. Vad ska jag göra?
- Du ska ta ut den och rengöra med alsolsprit tills såret har läkt.

Hittills en fullt normal konversation. MEN:
- Nu är det så att jag inte vill att hålet ska växa igen eftersom jag vill ha kvar piercingen efter att den har läkt. Går det?
- Ja men lilla gumman, min systerdotter höll också på med sånt där när hon var yngre, men det växte hon ifrån. *skrattar* Det kommer du också göra!

... VAFAN? Sen när är det okej för en sjuksköterska att prata nedlåtande till mig som att jag vore ett barn!? För det var precis det hon gjorde, det där sista sa hon med lite bebisaktig röst. Det är otroligt oprofessionellt beteende och jag förstår verkligen inte varför vissa inte får sparken. Ser inte folk att de är olämpliga? Det är samma sak som om en kurator skulle säga till sin klient att hon tycker att det klienten berättar om är dumt och att hon inte borde göra på ett visst sätt.

Jag blir så jävla arg...

Kommentarer
Postat av: emelie

tyvärr så är det facket som gör så:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback