När säger man nej?

Jag började tänka på en sak idag. Jag har gått hos en kurator på en ungdomsmottagning i Stockholm för att lära mig hantera stress och framförallt använda ordet "nej" oftare.

Idag skulle jag egentligen ha gått på en föreläsning i skolan, men Amanda ville mötas i Stockholm och gå runt på stan. Med tanke på den jobbiga perioden jag och Amanda hade nyligen och det faktum att allt faktiskt är så mycket bättre nu vill jag verkligen ta vara på den tiden vi har tillsammans, och de stunder båda faktiskt hinner träffas. Men trots det fick jag ångest för att jag inte gick till skolan som jag egentligen borde. Då undrar jag; Vad är det jag egentligen ska säga nej till? Det jag verkligen vill göra eller det jag borde/måste göra? Ska jag prioritera mitt ansvar eller mina vänner? Mina vänner är allt för mig, det allra viktigaste och bästa i mitt liv. Så vad gör man i en sådan situation?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle faktiskt prioritera ansvar. Vänner försvinner inte för att man pluggar/jobbar i tid och otid. Det är min åsikt iaf :)

2008-11-13 @ 00:20:53
Postat av: Patrik

Woops, glömde skriva mitt namn ovan :P

2008-11-13 @ 00:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback