Kvinnoideal & Årsrutiner

Känner mig sjukt seg för tillfället. Det skulle ju i och för sig kunna bero på marängsvissen jag klämde i mig tidigare, men nu ska vi inte vara så negativa :P Det börjar kännas lite som att jag kommer stå framför spegeln lagom till nyårsafton och undra varför dragkedjan på min klänning inte går att stänga helt. Det fungerade ju för en månad sedan. :P Å andra sidan är det faktiskt fritt fram att fläska järnet i november-december! Det är nästan som en självklarhet. De flesta tjejer går runt med sina komplex hela tiden, men två månader varje år förvandlas vi till kakmonster, med betoning på ordet monster. Sen planerar vi noggrannt hur vi ska spendera våren med att hårdbanta och gymma som galningar för att få den där perfekta strandkroppen lagom till sommaren.

Egentligen är det en ganska sjuk årsrutin vi har om man tänker på det...

  • November-December = äta som en gris.
  • Januari = äta upp resterna. Varenda. Liten. Smula.
  • Februari-Mars = vi börjar se stora fläskberg varenda gång vi går förbi spegeln (endast vår egen fantasi, men det är vi för hjärntvättade av mediasamhället för att förstå).
  • April-Maj = Hårdbantning eller åtminstone frenetiskt gymmande. Gaah, solen är på väg!
  • Juni-Juli-Augusti = Vi är smala och fina, dricker mycket vatten och tänker att en liten godisbit gör väl ingenting...
  • September-Oktober = Vi längtar efter lussebullar, pepparkakor, julmust och knäck! GE MIG!!

Det där kanske var lite överdrivet, men det är i stora drag så de flesta tjejer fungerar. Jag gör allt det där, förutom träningen. Dock kan jag jojo-banta en del ibland (vilket är extremt dumt och farligt för kroppen!). Det sjuka är att det har blivit så normalt. Det här är rutin för oss. Vadå farligt att banta? Vaa? Helt sjukt att vi klagar på idealen heeela jävla tiden, men ändå följer vi dem likt slavar.

Jag önskar att jag var en sån där cool tjej som inte brydde sig om vad någon annan tyckte, inte någonsin. Frågan är egentligen om det ens finns någon sådan tjej? Om du finns där ute kan du ju kontakta mig för jag skulle gärna vilja veta hur du gör.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Haha eller så kan man ju faktiskt träna i måttligt tempo året om och sen äta vad man vill ändå =).

2008-11-25 @ 01:26:20
Postat av: Nina

Allt handlar väl om vad ens egen åsikt är?!Om du tex tycker att idealet är en pinne så kommer du vilja se ut som en. Om du däremot föreställerdig att "nä, såhär VILL jag se ut" så kommer du garanterat känna dig mer nöjd med dig själv. Jag ser ut som en vandrande pinne, men jag har intalat mig själv att det är så alla vill se ut, därför är jag nöjd med mig själv ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback