Everything seems prettier in the dark

Hur kommer det sig att man kan vara mer ärlig på kvällen? I mörkret. På morgonen är jag en helt annan person än på kvällen, om man nu kan uttrycka det så. När jag sitter vid datorn såhär på kvällskvisten känns det som att jag kan säga mycket mer, fundera mycket mer. På förmiddagen, i dagsljuset, är det inte lika öppet. I dagsljuset är jag mer instängd och låter tiden passera utan vidare eftertanke. På kvällen när jag är omringad av mörkret och kan slappna av mer blir det även lättare att öppna upp sig. Som en mindre fylla. Ja, precis så. När man blir full blir man ärlig (ibland lite för ärlig), och det här är ungefär så. Inte lika extremt, men det är på något sätt samma princip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback