Konsumtionssamhälle

Borta bra, men hemma bäst. Kom hem och gick direkt till ICA för att hämta ut några paket. Silverschampoo från Lyko.se, skor från dinsko.se och lite höstkläder från Halens.

Mamma tycker att jag shoppar för mycket, hon tror att det är ett beroende och att jag bara handlar för handlandets skull. Det är svårt att försöka övertyga henne om något annat när hon väl har bestämt sig. Därför ska jag ha en shoppingfri månad nu. Eller i alla fall inga beställningar. På stan får jag gå o handla, men inget över internet.

Personligen anser jag att om man har pengar att spendera, varför inte spendera de på något man tycker om? Jag betalar alla mina räkningar, och jag betalar dem i tid. Jag köper aldrig någonting jag inte har råd med. Jag ser verkligen inte problemet med att tycka om kläder. Vissa tycker om tv-spel, andra musik eller datorer och jag råkar tycka om kläder.

Men för min del spelar det ingen roll, jag kan strunta i att shoppa i en månad om hon mår bra av det.

Kommentarer
Postat av: Nina

Håller med.. Det är som att ge upp sitt liv om man nu tycker att livet är kul! ;) Världens sämsta liknelse - men jag har tråååkigt! Pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback