Blondinbella behöver stöd!

Jag blir så arg! Sen när ska vi börja jämföra våra traumatiska upplevelser och bilda någon slags skala från harmlöst till värst? Alla upplever olika saker på olika sätt, det som är jobbigt för en person kanske inte är det för en annan. Men innebär det då att man inte har rätt att må dåligt för det som har hänt en själv bara för att någonting värre har hänt någon annan? Sen när bestämmer andra vad man får känna angående sina egna upplevelser?

Jag pratar självklart om
övergreppetBlondinbella och alla hemska människor som säger att två fingrar inte är så farligt. Inte så farligt!? Övergrepp är övergrepp, oberoende av vad det var för exakt objekt som penetrerade. Att man kan sitta och säga till en 17-årig tjej att hon ljuger och överdriver, att det inte alls var så farligt, när hon precis har lämnat ut sig själv på det sättet och gjort någonting otroligt modigt genom att berätta för i stort sett hela Sverige om sin upplevelse. Hur kan någon överhuvudtaget förminska hennes upplevelse på det sättet? Jag vet att det finns många människor som själva mår bra av att få andra att må dåligt, men jag trodde inte att de personerna skulle sjunka så lågt. Jag mår verkligen illa när jag tänker på de här hemska personerna som sitter bakom tryggheten av sin egen datorskärm och skriver på det här sättet.

ALLA har rätt att må dåligt över precis vad de vill, och att Isabella faktiskt tar tag i sitt liv på så kort tid och försöker vända hela händelsen till någonting positivt är otroligt beundransvärt och hon borde hyllas istället för att sågas. Det är i alla fall tur att de flesta av hennes läsare stöttar henne genom den här händelsen.

Jag har gått och stört mig på alla idiotiska kommentarer som har dykt upp lite här och var i bloggvärlden den senaste tiden, var bara tvungen att skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller med om att övergrepp är övergrepp och att det är fel. Däremot är jag skeptisk till henne och hur mycket som är sant och hur mycket hon överdriver. Tycker att hon varit lite väl mycket "mediahora" senaste tiden och inte gör annat än och söker uppmärksamhet. Nää, usch, henne är jag lite allergisk mot!

2008-08-03 @ 00:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback