Top Model - skitsnack

Jag stör mig så otroooooligt mycket på folk som måste snacka skit om andra för att må bra! (Oftast har jag märkt detta beteende hos tjejer, men det finns säkert bland killar också) Det händer så jävla ofta, men det är så jävla fel! Anledningen till att jag är så upprörd just nu är att nästan alla tjejerna i Top Model snackar skit om Heather, en tjej med aspbergers syndrom och adhd. Jag förstår verkligen inte grejen med att trycka ner andra för att må bra själv. Det är lite som en snabb fix, ett tillfälligt väldigt effektivt sätt att må bra när man egentligen inte gör det. Självklart har jag också gjort så förut, och det har nog de allra flesta, men jag växte upp! De här tjejerna i programmet är mellan 20-25 år och man tycker att de borde ha insett att det är lågstadiefasoner att hålla på och snacka skit på det sättet. Den här tjejen Heather har inte ens gjort dem någonting, hon är bara inte särskilt social och vet inte alltid hur hon ska bete sig i vissa situationer. Är det då nödvändigt för dem att sitta och snacka skit om henne och hennes beteende? Det är ju inte ens som att hon är osocial "med flit". Usch, jag mår illa när jag ser folk som trycker ner andra för att själva må bra en liten stund. De stunder då jag själv mår dåligt och känner för att göra precis samma sak, då brukar jag tänka efter och helt enkelt skita i det och fokusera på varför jag mår dåligt istället för på vad som är fel med andra. Usch, usch, usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback