Förlorad identitet

Jag är så jävla trött på att alltid bli lämnad utanför. Jag får aldrig veta någonting eftersom mina så kallade vänner hela tiden förväntar sig att Olof ska berätta saker för mig. Som att jag inte är en egen person, jag är bara Olofs flickvän. Sen jag blev tillsammans med Olof har jag dels förlorat hälften av mina tjejkompisar på grund av tidsbrist, dels slutat vara Ronja. Jag förväntar mig mer från Olofs vänner eftersom jag faktiskt kände dem innan jag blev tillsammans med Olof. Varför är det alltid så att tjejen förlorar sin identitet i ett förhållande? Varför blir det så att så fort man blir tillsammans med någon i "gänget" är man inte längre en av polarna, man är någons flickvän. Någons ägodel. Jag är bara så trött på det här. Jag känner mig lika utanför som i lågstadiet, och det har jag gjort ett tag nu. Jag är en egen person med en egen personlighet, jag är Ronja. Jag är INTE bara Olofs flickvän.

Hur kommer det sig att killar kan vara de bästa vännerna samtidigt som de kan vara de mest okänsliga idioterna?

Kommentarer
Postat av: Martina

usch vad jobbigt! synd att vi inte pratar så mkt längre, hur mår du egentligen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback