Ålderstecken & Wallander: Byfånen

Kollade precis på Wallander med pappa. Den sög. Men jag börjar känna mig väldigt gammal (märk väl att gammal och mogen är två olika saker)... här är några anledningar:

1. Jag har börjat bli sugen på hemmakvällar med Bingolotto. Jag frågar Olof ganska frekvent om vi inte ska köpa bingolotter av den rullstolsburna killen på centralen.
2. Jag har börjat titta på svenska filmer (till exempel Wallander)
3. När en trailer för en svensk film visas på bio blir jag ofta exalterad och vänder mig mot Olof eller kompisen i hopp om att se samma entusiasm i deras ögon. Det gör jag aldrig.
4. Jag ser fram emot att fylla 20 för att kunna sitta hemma med en kompis och ta ett glas vin sådär på kvällskvisten.
5. Jag har börjat använda frasen "Det var bättre förr" alldeles för ofta.

Snart dricker jag väl kaffe, köper en gungstol och använder mystofflor också...

Kommentarer
Postat av: Olof

Att du kollar på Days of Our Lives är ganska gummigt också. Men det är sött, du har en gammal själ helt enkelt.

2008-02-11 @ 00:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback