Äckliga ideal!

Nu har jag precis kollat klart på de fyra första avsnitten av America's next top model säsong 11. När jag kollade på det här programmet för några år sedan minns jag att jag tyckte att de här tjejerna var så vackra och att jag ville se ut som dem. Nu blir jag nästan äcklad. Dels att 18-åringar kan se så otroligt vuxna ut, men framförallt att de är så äckligt smala. Revben, överarmar som liksom går ut från kroppen även när de hänger rakt ner. En stor inbuckling/grop där det borde finnas lite kött mellan armhålan och bröstet. Usch. Är det jag som har fått en bättre verklighetsuppfattning eller har modellerna helt enkelt blivit smalare?

Det känns läskigt och hemskt att tv-serier använder sig av 20-30-åringar för att spela 15-16 år, att det som förmedlas via media är att vi ska se så vuxna och mogna ut i en så tidig ålder. Titta bara på tjejerna i nya Beverly Hills-serien, de är trådsmala. Deras armar och ben ser ut som tandpetare! Det finns ett mellanrum på minst tio centimeter mellan låren på dem. Det är sjukt! Jag blir mest irriterad eftersom jag vet hur känslig och osäker på sig själv man var när man var i tidiga tonåren, och jag vet att många andra är/har varit det också.

Det känns som att Hollywood är lite av en sekt. Alla förvandlas till samma person. De kommer dit med en hälsosam kropp och ett sunt utseende, men ALLA slutar som trådsmala tandpetare med kindben och revben som sticker ut lite här och var. Alla får exakt samma kroppsbyggnad. Det hela känns bara väldigt sjukt och bisarrt.


Nu har jag flummat tillräckligt för ikväll, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback