Kärlek?

Jag ska inte behöva komma med spydiga kommentarer för att du ska förstå att någonting är fel. Jag ska inte behöva anstränga mig om du inte gör det. Jag ska inte behöva fråga eller tjata om att du ska komma hit. Du ska vilja göra det. Jag är trött, jag har ont i huvudet. Jag trodde det var ursäkter vi tjejer använder när vi inte vill ha sex, men du använder det när du inte vill vara med mig. Om jag är trött och har ont i huvudet vill jag ändå vara nära dig, speciellt då. Speciellt när jag inte mår bra. Du är helt tvärtom. Det är så långt att åka. Det tar trekvart. Jag gör det flera gånger i veckan för din skull. Du verkar aldrig bry dig mer om mig än dig själv. Jag trodde det var det som var kärlek, att bry sig om någon annan mer än allt annat, även sig själv. Tydligen inte. Det kanske är jag som borde tänka över vad begreppet "kärlek" egentligen betyder, eller så är det du som borde tänka över vad det ordet betyder för dig.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag känner verkligen igen den känslan... är det vi tjejer som har för höga krav eller förstår de bara inte? Jag tycker att det borde vara en självklarhet.. varför ser inte killar det så? Jag förstår inte..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback