100% självkänsla!

Btw, första dagen på min nya diet. Eller ja, diet är väl fel i bemärkelsen att jag försöker banta. Jag försöker må bättre helt enkelt, och den här dieten jag provar nu gör inte nödvändigtvis att man går ner i vikt. Den balanserar ens vikt till det som är bra för en själv, så om man är underviktig går man upp i vikt och tvärtom.

Det känns som att min självkänsla faktiskt har stigit enormt på bara ett år. Eller det har väl rättare sagt skett succesivt under x antal år. Låg- och mellanstadiet var skit rakt igenom, högstadiet var lite bättre, och gymnasiet var mycket bättre. Det har gått framåt helt enkelt :) Ibland har jag självklart dagar då allt känns fel och jag knappt kan kolla på mig själv i spegeln, och då kanske jag impulsbestämmer mig för att börja banta eller någonting, men efter ett tag börjar bantning och dieter kännas meningslöst. Inte för att jag är lat, utan för att jag innerst inne känner att jag duger som jag är. Jag behöver inte förändras. Ni anar inte hur skönt det är att ha gått från noll självkänsla, den låg nästan på minus, i låg- och mellanstadiet till nästan hundra procent självkänsla nu. Visst har jag dåliga dagar precis som alla andra, men för det mesta är jag faktiskt helt nöjd :)

Det kommer säkert motgångar. Kanske Olof dumpar mig eller någon kallar mig tjock, och då kanske allt faller. Men skillnaden mellan Ronja för 10 år sedan och Ronja nu är att jag kommer att bygga upp mig själv igen. Om det är någonting jag har fått ut av min barndom är det att jag har blivit härdad. Jag har blivit starkare som person, och det är någonting jag är väldigt tacksam för.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Fin sida! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback