what hurts the most

Gaah! Jag behöver ett jobb! Helst av allt vill jag prova på att jobba i en matbutik, men det verkar inte riktigt som att det blir nåt med det :/ Dom har i alla fall inte hört av sig från någon ICA-butik. H&M behöver inte så mycket extrahjälp just nu, men även om så skulle jag inte orka jobba där så mycket. Jag vill jobba i typ två månader och tjäna ihop så mycket att jag klarar mig tills jag börjar studera i vår och att jag också har lite pengar över till att resa. Perfekt! Men jaa, det gäller ju att skaffa ett jobb först.

Det är så enormt frustrerande när man vet exakt vad som behövs för att ens tillvaro ska fungera, men det där som behövs det händer aldrig. Det är jobbigt att helt plötsligt behöva stå på sina egna ben och inte få hjälp från någon annan. När man gick i skolan hade man alla lärare och det fanns en slags trygghet. Man visste att vad som än hände så fanns den tryggheten alltid där nästa dag. Nu finns det helt plötsligt ingenting, och det känns som att det gick för fort. Det fanns liksom aldrig någon tid till att ta ett stadigt steg, man liksom vinglade ut i livet som en fullgubbe. Helt utan erfarenhet eller mål i sikte. Bara sådär. Det känns läskigt, men ändå nödvändigt. Helst av allt vill jag bara tillbaka till tryggheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback