Svar på tal

Angående inlägget om högklackat och kommentaren från amanda. Jaa, men det jag undrar är ju varför vi gör så. Jag har också gjort så mycket förut, fast på sista tiden har jag faktiskt slutat eftersom det känns rätt taskigt, men många gånger får man verkligen bita sig i tungan för det är som ett beroende. Men det är ju det som är grejen, ALLA gör det. Så varför gör vi det? Varför tycker vi om att klaga på andra? Om det nu är för att vi tycker att det är roligt och någon slags gemenskapsgrej för oss tjejer, vad är det som gör det roligt? Varför tycker vi att det är roligt att klaga på andra? Folk säger hela tiden att det är för att vi ogillar saker med oss själva och inte vill tänka på det, men är det verkligen allt? Jag blir verkligen nyfiken på varför vi tjejer hela tiden klagar på alla ideal och sånt som finns överallt, men samtidigt går vi själva runt och klagar på andra för att de går på fel sätt eller ser ut på fel sätt.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men om du också har gjort det så borde du ju veta svaret? Fråga dig själv varför du gjorde det så har du svaret.

Postat av: Cat

Vi klagar på andra för att må bättre själva. Så enkelt är det. Alltid :) det är ju inte medvetet direkt. Både och tror JAG iaf!
det klia på min fot!
Jag känner mig förmodligen bättre, typ undermedvetet om jag ser någon som jag kan hitta nått fult på. Då är ju jag snyggare liksom.
Typ så!

2007-09-25 @ 22:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback