Personlig assistent

Då var den utbildningen avklarad då :) Har faktiskt lärt mig en himla massa saker om just hur man ska bete sig i vissa situationer som kan uppstå och sånt. Det blev lite jobbigt framemot slutet idag när några av kunderna skulle komma på besök och så. Vi fick order om att gå runt och mingla och hälsa på alla. Typ min värsta mardröm alltså! Haha. Nej, men jag är ju verkligen hur fobisk som helst inför att sticka ut på något sätt. Jag är den som håller mig i bakgrunden och låter andra ta plats. Därför blir jag alltid supernervös och hyperventilerar när någon helt plötsligt säger åt mig att jag ska ta för mig och ställa frågor och hälsa på folk. Det kändes verkligen jättejobbigt, men en av cheferna såg att jag verkade lite blyg och hjälpte till lite genom att presentera mig för en kund o då flöt ju konversationen på sen. Fast jag hälsade inte på alla kunderna (dom var 4 stycken), men allt som allt gick det bra ändå för att vara jag. Ibland är det jobbigt att vara så blyg och obekväm bland folk, det har jag märkt nu speciellt när man börjar bli vuxen och ska ut i arbetslivet. Folk tar bara för givet att man ska vara utåtgående och social mot nya människor, och är man inte det så är det faktiskt väldigt svårt att skapa någon slags karriär. När man gick i skolan och skulle göra gruppövningar och liknande så fanns det ju alltid någon snäll lärare man kunde prata med som förstod situationen, men samma sak gäller ju inte med ens chef. Chefen kanske förstår, men på en arbetsplats kan man inte hålla på och dalta med folk och ibland får man göra saker man inte tycker om. Det är jobbigt tycker jag, i alla fall när man är som jag på det sättet att man mår så psykiskt dåligt av sådana situationer att man blir helt röd och brännhet i ansiktet samt gråtfärdig så fort någon frågar varför man inte deltar i konversationen. Man försöker tänka på annat för att inte hyperventilera eller få hjärtklapp, men så fort någon nämner någonting som till exempel "Är det för att du är blyg som du sitter här och inte pratar med någon?", då brister man nästan.

Men men, allt som allt gick det nog bra i helgen och jag hoppas verkligen att jag får chansen att jobba snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback