Enorm ångest

Har ett missat samtal från jobbet. Borde ringa upp, men vill inte riskera att behöva jobba. Nu tänker ni säkert att det bara är att säga nej, men nej! Jag fungerar inte så. Det är som att det ordet liksom inte finns i min hjärna längre så fort de ringer från jobbet. Så fort någon överhuvudtaget ringer egentligen. Jag har alltid varit en sån som vill att alla ska vara glada och nöjda. Det är jobbigt eftersom jag då också har blivit en sån som undviker konflikter och bara nickar och ler istället för att säga vad jag tycker. En sån som folk kan trampa på. Mitt undvikande av att ringa tillbaka har orsakat enorm ångest i min kropp. Usch. Vill helst bara sjunka ner i jorden. Så jobbigt känns det. Jag är rädd att de kommer övertala mig att jobba om jag ringer, men jag är samtidigt rädd att de kommer bli sura om jag inte ringer. Hur som helst blir de sura och det är jag som förlorar på det. Suck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har haft precis samma systemt som dig på mitt jobb. Dom har inte ens rätt att i frågasätta varför du inte kan jobba. Men du kan ju alltid säga som det är, tyvärr jag kan inte. Det måste dom ju ta. Men om du ringer upp så visar du att du faktiskt bryr dig, vilket ger ett stort plus poäng.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback