Ångest och antastare

Jag blir alltid lika illa berörd av filmer som handlar om tjejer som blir utnyttjade när de är näst intill medvetslösa. Jag har själv varit med om det (inte sex som tur var), och jag vet att det händer alldeles för många alldeles för ofta. Två saker skrämmer mig. Dels att ingen ringer maria pool när någon har däckat. Jag var själv en av dem som aldrig ringde och bara lät personen sova ruset av sig, men när det hade hänt mig insåg jag i efterhand att någon borde ha ringt efter en ambulans. Problemet är väl att när man är i den åldern, högstadieåldern, så är det så himla viktigt att inga föräldrar får reda på att man har fest. Det kan finnas olagliga substanser och man vill inte att någon får reda på det. Såna saker får folk att strunta i att ringa efter hjälp. Det andra som skrämmer mig är att det oftast är någon man känner som gör såhär mot en. Ens "bästa killkompis" eller en tjejkompis pojkvän. Det är hemskt att många våldtas av någon de känner, någon de litar på. Att en person i ena sekunden håller upp ens hår när man spyr och sedan helt plötsligt sitter och tafsar på en. Vad är det som är så lockande med en halvt medvetslös tjej som sluddrar och knappt kan stå upp? Det är så jävla fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback