HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA

Jag läste faktiskt ut min nya harry potter-bok igår :) Helt klart ett bra slut enligt mig. Däremot känns det lite ledsamt att veta att det inte kommer fler böcker, att man inte längre har den där speciella grejen att se fram emot varenda vinter. Jag har läst harry potter sen jag var kanske 10, 11 år. Det är nästan hela mitt liv som jag kommer ihåg det liksom! :P Men nu har jag trots allt de återstående filmerna att se fram emot, och det gör jag verkligen! Jag tycker att just harry potter filmerna faktiskt har levt upp till i stort sett alla mina förväntningar, till skillnad från så många andra filmer baserade på böcker. Harry Potter-filmerna har på något sätt lyckats få med allt det viktiga, och filmerna har liksom aldrig känts löjliga utan specialeffekterna har varit så bra som de kan vara när det handlar om flygande drakar och trollkarlar.

Det känns som att en del av mig försvinner i och med att böckerna har tagit slut. Harry Potter läste jag när jag gick i mellanstadiet, när jag inte var särskilt populär och utfryst. Jag läste de här böckerna när en gammal klasskompis från låg- och mellanstadiet började bråka med mig i högstadiet. Vid alla kritiska tidpunkter i mitt liv har jag läst de här böckerna och verkligen hittat en fristad. Jag hittade en värld att drömma bort mig i, där jag kunde komma bort från allt jobbigt. Men nu har den tryggheten försvunnit och även om mitt liv är så mycket bättre idag vill jag ha kvar den tryggheten om och när det händer något dåligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback