GENOMSKINLIGA JAG

När jag kollar igenom alla inlägg från min förra blogg inser jag att jag har blivit ytlig. Jag skriver nästan aldrig någonting vettigt längre. Nu handlar det om den snyggaste jackan, dagens outfit och vad jag ska göra under dagen. Det är säkert intressant att skriva/läsa om sånt för andra, men det känns så sjukt meningslöst för min del. Jag har alltid varit bra på att skriva, speciellt krönikor och liknande. Det var egentligen det som lockade med att ha en blogg, att få skriva av sig och använda kreativitet. Det känns som att jag har tappat allt det där, som att jag inte skriver lika bra längre. Det är ju i och för sig inte särskilt konstigt med tanke på att dagens outfit-inlägg inte direkt utmanar eller utvecklar skrivandet i sig.

Problemet just nu är att eftersom jag inte har skrivit någonting vettigt sen kanske ett år tillbaka har jag fått idétorka. Jag har tappat all den där kreativiteten som gav mig MVG i alla ämnen som handlade om att skriva. Jag har tappat mina drömmar om att bli journalist. Jag har tappat min mening med livet, eller åtminstone den mening mitt liv hade förut. Nu har det dykt upp andra intressen och andra livsmål, men jag vill ändå ha tillbaka den där glödande skrivarlusten som alltid fanns där förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback