Planera livet?

Bara för några månader sen visste jag exakt vad jag ville göra. Jag visste vad jag ville jobba med, vilken utbildning jag skulle gå och allt sånt. Nu när jag försöker tänka på framtiden känns allt bara suddigt och oklart. Jag funderar halvt som halvt på att utbilda mig till flygledare, men då måste jag läsa upp matte C och kanske matte D. Det är försent att söka till Komvux nu till hösten och jag kommer få vänta till våren med att läsa upp dessa ämnen, och sedan börja plugga hösten 2008. Det känns så sent och därför är jag osäker. Det enkla valet är att bara söka till lärarhögskolan och bli det jag tänkte från början, men tänk om jag missar någonting? Tänk om det är mitt drömjobb jag går miste om? Suck. Jag har blivit helt förvirrad och det stör mig. Jag som var så säker och hade hela mitt liv planerat. Nu är allt kaos i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Nina

Du känner om något är ditt drömjobb. Det är en känsla som sitter i hela kroppen och det enda du kan säga är "det här vill jag".
Jag och Malin hade en diskussion om det, även hon har funnit sin dröm. Dags för dig oxå pinglan! Håller tummarna för dig!! pusss

Postat av: Anonym

hehe en hälsning från mamma. "Flygledare är ett hemskt stressigt och frukstansvärt jobbigt jobb." bara så du är beredd om det är nått sånt du väljer :) man ska orka också liksom :)

2007-05-27 @ 21:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback