Hejdå till cancerpinnarna!

Mm, nu har jag bestämt mig. Jag har ungefär 5 cigaretter kvar och imorgon ska jag direkt till apoteket för att införskaffa nikotintuggummi. Det känns otroligt skönt och som att en stor sten har lyfts från mitt hjärta :) Jag har försökt många gånger förut, men det är alltid värt att försöka en gång till. Jag kan inte säga säkert att jag kommer hålla mig rökfri hela livet, men bara för att jag är osäker betyder inte det att jag tänker strunta i allt och bara fortsätta röka. Det är aldrig försent att börja tänka på hälsan, och man ska alltid våga ge sig själv en andra chans. Det är alltid jobbigt när man har försökt förut och folk slutar tro på att det ska hålla den här gången. Jag förstår egentligen inte varför, när man har en sån här bra nyhet, vissa kommer med kommentarer som "jaa det gick ju inte så bra förra gången" eller "det har man ju hört flera gånger förut"? Förra gången jag slutade slapp jag såna kommentarer, men jag har upplevt det många gånger förr. Varför har vissa en tendens att trycka ner en när man är jätteglad över någonting? Jag har märkt att många är på det sättet, även om de inte vet om det själva. Är det en undermedveten grej som vi människor har inbyggt, precis som att de som klagar mycket på andras utseende ofta hatar sitt eget utseende? Att man på något undermedvetet plan inte vill att någon annan ska vara gladare än en själv? Jag tycker i alla fall att det är ett väldigt skumt beteende. Tyvärr är det precis såna kommentarer jag förväntar mig från mina föräldrar. Jobbigt men sant :/

Kommentarer
Postat av: Alex

Skönt att höra att reklamen hade sin påverkan då.
Mohahaha
NEXT I'LL RULE THE WORLD!

Postat av: Olof

Good going, houngspaj!

2007-06-16 @ 22:06:39
Postat av: Nina

Lycka till i massor! Har jag tur blir jag tillräckligt inspirerad att följa dina fotspår! ;)

2007-06-17 @ 12:30:14
URL: http://liiiiten.blogg.se
Postat av: feicia0413

gud vad duktig du är och försöker slta!
min pappa röker och försöker också att sluta men han lyckas alldrg! :(
vad synd att dina föreldraroch andra bloggare trycker ner dig när du är som gladast!:(
JAG ska inte trycka ner dig bara säja possetiva saker DU kanske inte tycker att jag intefattar eftersom jag bara är 11 men det gör jag jag är en bra tjej som ltssnar och förstår andras problem jag har ochkdå haft så efter som jag är en ganska kraftig tjej som har hört ganska mycket skit från allahålloch kanter därför har jag öppnat en liten fråge hörna på min blogg för att jag kan hjälpa folk med problem. i alla fall vill jag bara säja att du är stark som fortsätter jobba ävän om det kommer att bli svårt att sluta röka men jag tror på dig !!
keep going!
mvh/ felicia0413

2007-06-29 @ 21:39:42
URL: http://felicia0413.bloggg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback