BARNFILMER - DET VAR BÄTTRE FÖRR

Jag trodde nästan att jag skulle smälla av när jag såg lilla jönssonligan på kollo (3:e filmen i serien) som går på 4:an just nu. Hur FAN kan man göra så DÅLIG film?! För det första är jag skeptisk till att göra en uppföljare med helt nya skådisar, sånt brukar aldrig funka. För det andra är specialeffekterna så dåliga att jag nästan fick kväljningar! Ska man ha specialeffekter som att till exempel en gubbe flyger ut genom ett fönster på 10:e våningen kan man ju åtminstone få det att se ut som att han INTE är en påklistrad liten docka på en fejkad bakgrund! Sen undrar jag vafan den där snubben från ICA-reklamen gjorde i ICA-butiken i filmen? Skulle det föreställa humor eller?! HA HA HA... jag dör av skratt :/

Visst, det här är en barnfilm och kanske ingenting att bli så uprörd över, men VAD FAN är det vi lär våra barn? De borde få lära sig att uppskatta film och se det som en konst istället för att det släpps 20 jävligt dåliga barnfilmer i månaden. Det finns hur mycket barnprogram och barnfilmer som helst och 99% är bara rent SKIT! Hellre en bra film om året än 100 dåliga som bara mosar sönder hjärnorna på barn. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback