Framtidsplanering

Sitter och tänker på framtiden. Det där med utbildning och karriär har jag redan räknat ut. Jag vet att jag vill jobba som lärare på en skola för utvecklingsstörda barn. Jag vet vilken utbildning jag ska söka och jag vet när jag ska söka den.

Det jag funderar över är vart jag kommer bo, när/om jag kommer gifta mig och skaffa barn, allt det där. Jag vill liksom ha barn rätt tidigt ändå, innan jag är 25 iaf, men skolan kommer ivägen. Ska jag vidareutbilda mig måste jag vänta tills jag är äldre, och det vill jag inte. Man borde kanske gifta sig rikt så man slipper jobba :P haha. Nej, men det är svårt att få allt att gå ihop.

Jag önskar att jag var en sån person som levde i nuet, men sån tur har jag inte. Jag vill planera, jag vill veta exakta tidpunkter. Jag har alldeles för lite tålamod. Men tiden går fort, det är bara 6 år kvar till min så kallade deadline, och då ska jag ha pluggat klart OCH ha en familj. Yeah right! :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback