2 månader senare...

Livet kom emellan och det blev liksom inte så mycket tid över till att blogga när jag kom hem från Australien.
 
Sambolivet passar mig väldigt bra. Jag kan vara lite för lat för mitt (vårt) eget bästa ibland, men jag jobbar på det. Det har faktiskt varit lite som en dans på rosor/världens största räkmacka hittills. Allt fungerar jättebra och det känns jättebra också :)
 
På jobbfronten går det inte lika bra, men jag kämpar på. Just nu jobbar jag heltid på Klarna på obestämd tid, antingen tills jag får ett jobb eller tills de inte längre behöver mig på heltid. Vilket som än kommer först liksom. Jag tycker väldigt mycket om att jobba där, men nu när utbildningen är klar vill jag samtidigt väldigt gärna ge mig in i socionomyrket. Det känns också som en dålig idé att vänta för länge med karriären eftersom min utbildning ändå kommer vara irrelevant inom några år om jag inte får lite yrkeserfarenhet och håller mig uppdaterad på metoder och allt sånt där.
 
Jag har i alla fall en deal med jobbet att jag är ledig på onsdagar för att kunna bänka mig framför datorn och söka jobb. Det känns bra att ha en bestämd dag och tid för sånt, annars är det lätt hänt att det inte blir av alls.
 
I övrigt händer det inte så mycket i mitt liv just nu. Jag jobbar, äter, sover, umgås med Kaj, försöker träffa vänner så ofta som möjligt. Det vanliga liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback