Sverige vs. Australien

Jag kan inte sova så jag tänkte att jag ska göra en lista så here we go liksom.
 
10 saker jag saknar som inte finns i Australien:
 
1. Lingonsylt - hur jäkla svårt kan det va? Nu har jag dock inte kollat på IKEA, det är mycket möjligt att de säljer det på burk.
2. Brunsås - se förklaringen ovan.
3. Filmjölk - seriöst, hur kan man inte ha filmjölk??
4. Kalles kaviar - även det någonting som möjligtvis finns på IKEA, men det är långt bort och jag är lat.
5. Ett fungerande ozonlager - här i Australien blir man bränd av att titta ut genom fönstret typ..
6. Vanliga jäkla dörrhandtag - här är de runda och konstiga.
7. Gott kranvatten - det är drickbart här, men det smakar alldeles för mycket järn eller någonting liknande.
8. Blodpudding - igen med maten, jag vet att jag har problem okej..
9. Riktiga golv - här är det heltäckningsmattor överallt.
10. Marabou choklad - de hade svenskt lösgodis på IGA ett tag, men det har de tagit bort.
 
Nu känns det som att jag har fyllt dagens kvot för I-landsproblem så det är nog dags att försöka sova igen. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback