Ny header, nya tag

Jag blir alltid lite extra inspirerad till att ta tag i bloggen när jag har skapat en ny header, men intresset brukar tyvärr dö ut nästan lika fort.
 
Nu är min tid i Australien nästan slut och jag inser att det är en massa saker som jag helt enkelt inte har fått en chans att prata om. Hittills har det här varit en av de bästa upplevelserna i mitt liv, vilket kanske inte är så konstigt. Jag är otroligt tacksam över att jag fick chansen att göra det här eftersom jag antagligen aldrig kommer göra någonting liknande igen. Jag har även lovat Kaj att inte åka bort i mer än ett halvår igen så det är också en del i det hela ;)
 
Nu är alla uppsatser inlämnade och det enda som återstår är en salstenta på måndag i "Social work and psychiatry". Jag är lite nervös, men jag pluggar varje dag och hoppas på det bästa. Hittills har jag klarat alla inlämningsuppgifter så det är förhoppningsvis ett tecken på att även tentan kommer gå bra.
 
Om exakt två veckor är jag hemma i Sverige igen, vilket känns sjukt overkligt! Jag och Kaj ska även flytta ihop (:D) vilket är den största vuxenpoängen jag någonsin tjänat ihop. Det känns hur bra som helst samtidigt som det är lite läskigt att ta ett så vuxet beslut. Det känns hur som helst som rätt beslut :)
 
Jag har även börjat söka jobb som socionom. Hittills har jag sökt 13 jobb och har några fler som är på gång. Däremot vet jag inte om jag får något av dem eftersom konkurrensen är rätt hög, speciellt när det gäller kuratorsjobb.
 
Jag har också gått med i två intresseorganisationer vid namn Miss Representation och All Out. Jag tyckte att det var på tiden att jag engagerade mig lite mer i samhället och de frågor jag brinner för. Kolla gärna in deras hemsidor :)
 
I övrigt försöker vi hinna med så mycket turistande som möjligt innan det är dags att resa hem igen. Imorgon ska vi försöka se lite delfiner och på fredag blir det avskedsmiddag med klasskompisarna för mig och Sofia plus födelsedagsfirande för Iris. Dagens planer är att fixa klart med Iris present (hon fyller år imorgon) och sen ska jag bara kolla på serier och skypa med Kaj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback