I will survive

Jag sitter här och proppar i mig godis och ska alldeles strax kolla på ett nytt avsnitt av How I met your mother. Just nu känns livet ganska bra på många sätt. Även om det är många relationer som inte fungerar i mitt liv just nu så har jag den senaste veckan verkligen fått bevis på vilka som ställer upp. Man kan inte få allt här i livet, men det man kan få är oftast mer än tillräckligt.

Nytt jobb, nya rutiner, nytt liv. Allt börjar falla på plats samtidigt som det är jätteläskigt med allt nytt. Att gå från ett fysiskt arbete utan kollegor och med långa dagar till ett vuxenjobb med kontorstider och fredagsfika och lediga helger känns helt sjukt. Jag har träffat en massa trevliga människor och förhoppningsvis blir det ännu fler när man börjar jobba på riktigt. Just nu går vi nykomlingar en liten utbildning hela veckan så vi börjar inte jobba på riktigt förrän på måndag.

Det är fortfarande mycket som känns jobbigt och många problem som inte verkar komma närmare någon lösning, men för tillfället väger det goda upp det onda och det räcker. Det är mer än tillräckligt för mig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback