When the night has come

Då var min sista dag som 21-åring nästan slut. Det känns inte särskilt speciellt att fylla år längre eftersom man har passerat de viktiga åldrarna då det faktiskt händer någonting (18, 20 och 21). Nu är det väl 25 som blir nästa "stora" siffra. Enligt Bonnie går det bara utför efter 25 så jag har tre år på mig att leva livet :P Själv har jag inte några problem med att bli äldre som många andra verkar ha. Det här är nog min första födelsedag som jag faktiskt inte bryr mig så mycket, jag har inte ens planerat någonting speciellt förutom lite fika imorgon. Det känns vuxet, att jag inte längre känner behovet av att få uppmärksamhet på min födelsedag. Det gjorde jag förut. Jag hade inställningen att eftersom jag inte tar så mycket plats och aldrig försöker stå i centrum så är det minsta mina vänner kan göra att ge mig all uppmärksamhet en dag om året. Visst, det är väl en helt okej filosofi egentligen, men jag är ändå glad att jag inte har det behovet längre. Tidigare har jag alltid blivit besviken när min födelsedag inte har blivit så perfekt som jag har velat, men nu är det inte lika viktigt längre. Det känns skönt :)

Nu ska jag sova. Imorgon blir det gymmet (förhoppningsvis, ska verkligen försöka tvinga mig själv) och på eftermiddagen kommer det lite folk på fika. En lugn födelsedag helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback