Måndag

Idag var första dagen på nya jobbet och jag trivs som fisken i vattnet! :) Det enda jobbiga var att SL strulade så att mitt tåg var 35 minuter försenat, vilket i sin tur resulterade i att jag blev 30 minuter försenad till jobbet. Jag förstår mig verkligen inte på SL. De blir förvånade när det kommer löv på spåren (OJ! NEJ! VA!? Vad är höst för någonting??) och samma sak när det kommer snö (VINTER?? I SVERIGE?? VAAA??). Utöver det har de signalfel minst en gång om dagen. Om deras system är så jäkla dåligt att det krånglar varenda dag borde de kanske fixa det!? De har ju ändå höjt priserna för oss resenärer ganska mycket de senaste åren, vart tog de pengarna vägen?

Hur som helst, imorgon jobbar jag 8-20 igen. Sen är jag ledig tills på lördag kväll, jobbar natt lördag och söndag. Jag är back-up på torsdag vilket i stort sett innebär att jag får jobba om assistenten som egentligen ska jobba är sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback