Was I good to you, the wife of my youth



Sitter nu på tåget mot Malmö. Jag var uppe redan klockan 06 imorse och tåget gick 08.21 från centralen. Det kändes lite jobbigt i och med att jag jobbade över till 21.15 igår och inte kom hem förrän runt 22. Å andra sidan spelar det egentligen inte någon roll eftersom jag är så glad att jag ska åka och hälsa på Olof :)

Det här med tåg är lite spännande. Jag pratade med Olof igår om att jag har två tågupplevelser sedan tidigare som involverar Malmö, och de är båda ganska traumatiska. Första gången jag åkte X2000 till Malmö spydde jag som en gris. Det var inte kul. Andra gången jag åkte tåg från Malmö var det precis efter Roskildefestivalen så lilla jag på 13 år fick kliva över fulla drägg för att försöka hitta min sittplats med fem minuter kvar till avgång. Det var väldigt traumatiskt. Därför var jag lite nervös inför idag, men hittills har allt gått bra. Jag sitter och tittar på tv-serier och fascineras av utsikten från mitt fönster lite då och då. Jag har även bunkrat upp med godis så jag tror att jag klarar mig :) Å andra sidan vet man ju aldrig hur det går med hemresan imorgon :P

Kommentarer
Postat av: Nina

Tur att ditt tåg gick iaf! Du som inte kollar på nyheter kanske inte vet att de ställt in över hälften av alla avgångar för att de hittat två trasiga hjul av 3000? ;) Så jävla bra SJ! Ha're så kul iaf och hälsa Olof! Kram på er

Postat av: Therese

Om det Nina säger är sant (jag ser inte på nyheterna fast jag sitter framför tven) så får du kanske vara hos Olof jätte länge! :D Hoppas ni får kul!!

2010-10-16 @ 14:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback