Those dancing days


Här på balkongen i Hagsätra spenderar jag mina dagar med farmor.

Nu har jag äntligen fått hem internet från Comhem, eller som en av grannarna så fint hade döpt sitt internet: ComHELVETE. Jag har ännu inte upplevt några större problem, men det låter på folk som att det antagligen kommer gå käpprätt åt helvete. Tyvärr är det här ett Comhem-hus så jag kan inte göra någonting åt saken.

I övrigt har jag jobbat lite, solat lite och slappat lite sedan sist. Jag var även i Uppsala över dagen igår med Therese. Vi fixade lite i min lägenhet, sen åkte hon, jag och Olof för att titta på Rickard och Sandras nya lägenhet. Det blev en filt i solen med en lättöl i handen. Efter det åkte jag och Therese till Upplands Väsby där vi mötte upp Madde och Linnea för käk på donken och lite skitsnack. Det var en himla bra dag igår :)

Idag har det varit lite av en otursdag. Jag och farfar skulle till Högdalen och problemen började redan när vi kom ut från porten. Farfar hade glömt sin medicin så vi fick vända igen och missade då bussen. När vi har hämtat medicinen och ska ta hissen ner igen står vi och trycker på knappen flera gånger utan att hissen reagerar. Då provade vi att gå ner en våning och trycka dit hissen och det funkade. Långsamt tänds en lampa i mitt huvud och jag inser att vi har stått och tryckt på knappen det står 4 på (Vi var på våning 4!) Konstigt att det inte fungerade... Sen kommer vi till Högdalen och då har bowlinghallen stängt så farfar hade åkt dit helt i onödan. På hemvägen ska vi förbi en ramaffär och när vi kommer fram står det "lunchstängt: 12-13". Klockan var 12:15. Sist men inte minst lyckas farfar spilla ut ett helt vattenglas över bordet precis när vi har satt oss ner för att äta middag. Den här dagen har helt enkelt varit kaos. Å andra sidan har jag äntligen fått internet och jag har inhandlat dricka till helgen eftersom Bonnie fyller 18 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback