...

Jomenvisst, självklart ska jag gå och bli sjuk också. Var på närakuten i Ringen alldeles nyss där jag fick ta blodprov och tempen. Tydligen hade jag helt normala blodvärden så någon infektion hade jag inte, men feber det hade jag. Någon som kan förklara hur det går ihop? Hursomhelst mår jag piss just nu. Jag ska ta tempen imorgon igen och se om febern har gått upp eller ner. Om jag mår värre än jag gör just nu så kan jag inte jobba över midsommar. Även om jag har ångest över jobbet just nu så är det riktigt illa om jag inte kan jobba eftersom de i princip inte har någon annan. Jag vet inte om de skulle kunna ta det, det kanske slutar med att jag får sparken i så fall. Nu känner jag att jag börjar bli alldeles för negativ så vi sätter stopp här och så återkommer jag imorgon. Gonatt!


Update: Jobbet kräver läkarintyg om man är sjuk under midsommar. Ska jag seriöst behöva skaffa ett läkarintyg på att jag har feber? Pratade precis med en tant på Vårdguiden och hon funderade över om de ens kan kräva en sån sak. Jag har ingen aning, men Nina om du ser det här kan du väl ringa mig och förklara? :P

Kommentarer
Postat av: Nina

Nina hälsar att ja, all frånvaro kan kräva dokumentation. Tänk då på att min chef ville ha papper på att jag hade ont i magen. Något som faktiskt inte går att bevisa på en termometer.

Du tror inte att febern beror på ångesten då? Att framkalla sjukdomar (eller bara mildare symtom) är inte svårt när man sätts mot något man verkligen inte vill. Men du får gärna ringa om det behövs!

Postat av: Kate

Glad midsommar! :D

2010-06-25 @ 09:10:56
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback