Torsdag

I såna här lägen känns det sjukt jobbigt att jag inte kan prata om mitt jobb såhär offentligt. Ibland behöver man liksom spy lite galla, men den där jäkla sekretessen kommer ivägen! :P Jag kan i alla fall säga att det här har varit den jobbigaste och mest komiska dagen i mitt liv. Allt på en och samma gång. Adrenalinet pumpade ända tills jag kom hem och fick ett glas pepsi o en cigg. Nu har jag börjat lugna ner mig lite.

Jag har tänkt på en annan sak angående mitt jobb. Det är helt sjukt hur mycket skit jag klarar av att ta egentligen. Vredesutbrott och förolämpningar är nästan vardagsmat när man arbetar som personlig assistent, om man har otur som jag det vill säga. Självklart finns det kunder som är hur trevliga och bra som helst. Men hur som helst, när det kommer till all den här skiten man får ta. Jag har insett att jag faktiskt är en jäkligt stark person på det psykiska planet. Jag är riktigt stolt över mig själv när jag tänker efter för jag vet att det är ett krävande och utmattande jobb och jag klarar det. Jag gör det till och med riktigt bra! Fan, ibland måste man få vara riktigt stolt över sig själv och det här är en av de stunderna :)

Nu blir det mer pepsi och mer cigg. Imorgon har jag jour igen 08-20 så vi får se om det blir något jobbande eller inte. Mig spelar det egentligen ingen roll, bara jag får sova ordentligt inatt så :)

Jag kan även tillägga att jag brukar få min lön den 27:e så jag förväntade mig den på tisdag medan alla andra ska få den imorgon. Jag var lite bitter sådär tills jag fick hem mitt lönespec och såg att jag också får min lön imorgon! Wiho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback