There's a secret garden she hides


Åsa och jag på BJ's förra helgen.

Det är många konstiga tankar som irrar runt i mitt huvud just nu. Jag har precis klämt i mig en tallrik pommes och slötittar lite på Lets dance. Ganska tråkigt program, men jag gillar Elin Kling. Hur som helst, inatt drömde jag världens bästa dröm. Jag drömde att jag bodde vägg i vägg med en godisaffär. Jag hade en bokhylla som jag helt plötsligt bestämde mig för att flytta på. Då såg jag till min stora förvåning att det inte fanns någon vägg där bakom och istället skymtade baksidan av godishyllan. Jag kunde liksom ta hur mycket som helst utan att någon skulle märka det (vilket jag gjorde också). De hade alla mina favoritgodisar. Skulle det inte vara fantastiskt om det var så i verkligheten? Lite som garderoben i Narnia, fast istället för en skog full av barr finns det oändliga mängder godis.

Något lite mindre roligt är att jag är trött på att vara singel. Det har sina fördelar att inte ha någon att behöva ta hänsyn till, men samtidigt är det så jäkla ensamt. Jag vill ha en kille som jag kan prata om allt med, och som har någonting vettigt att tillföra diskussionen. Jag vill ha någon som är min bästa vän, men som jag samtidigt inte kan hålla händerna ifrån. Samtidigt känns det som att man inte kommer hitta den killen förrän man ger upp letandet. Men det är svårt att ge upp när det är någonting man verkligen vill ha.

Idag skramlade jag ihop alla mynt i min lägenhet och köpte ett paket cigg. Jag kände att om jag ska vara ensam i Uppsala hela helgen ska jag fan röka. Speciellt med tanke på vissa saker som har hänt nyligen, saker som gör att jag vill spy. Det finns många svin i den här världen.

Sen har vi tentan som ska lämnas in 16:00 på måndag. Vi har ju redan lämnat in den en gång, men nu ska vi lämna in den färdiga versionen. Vi fick nämligen möjlighet att göra ändringar efter opponeringen i torsdags. Tror ni att jag har börjat? Nä. Jag tänkte faktiskt göra det imorgon.

Pratade med Patrik i telefon tidigare och berättade vilka filmer jag har laddat med inför kvällen. Han påpekade att han såg ett mönster bestående av romantiska komedier. Jag kan inte göra annat än att hålla med, men det var väl inte särskilt oväntat.

Jag är fattig som en kyrkråtta vilket aldrig är särskilt kul. Jag hade tänkt leva på blodpudding fram till den 25:e, men insåg att min lingonsylt nästan är slut! Jag får väl skramla ihop de sista 50-öringarna och gå till Coop. Dumt att köpa cigg, men whatever.

Nu tycker jag att vi avslutar detta inlägg med lite skön musik och jag hoppas att alla har en trevlig fredagskväll :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Men vem är svinet? Och varför? =0 Vad är det som har hänt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback