What's up with that?

Hemma igen efter en lååång dag på jobbet. Egentligen var det bara nio timmar, men att jobba 15-00 är riktigt skevt. Jag var i alla fall helt slut när jag kom hem. Nu har jag snarare gått in i andra andningen och sitter här med datorn i knät och godispåsen på min högra sida. Så som det ska vara helt enkelt. Anledningen till att jag inte gick och la mig direkt var att jag var tvungen att kolla om lönen hade kommit in. Den lönen jag får när jag jobbar med brorsan går genom Botkyrka kommun och då får man inte lön förrän den 27:e. Hur som helst var jag lite misstänksam eftersom jag inte har fått något lönebesked ännu och det står inte heller någonting under "kommande händelser" på min internetbank. Nu fick jag det då bekräftat att nej, min lön har inte kommit in och nu är det fanimej den 27:e! Imorgon blir det ett VÄLDIGT upprört samtal till Botyrka IDIOTkommun. Hur fan kan man skita i att ge någon lön? Nu står jag här med lön för halva juli och ingenting mer. Om jag har råd att betala mina räkningar? Eh, nej.

Nu ska jag sova och hoppas på att mina pengar mirakulöst dyker upp på kontot någon gång imorgon (idag) under dagen.

PS. Rubriken är ett SNL-skämt om någon fattade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback