Welcome to real life

Nu är jag helt inflyttad i nya lägenheten. Korridor med gemensamt kök. Det känns som ett hotellrum typ, fast med mina möbler.

På ett sätt är det spännande att verkligen prova på att bo själv, men å andra sidan delar jag kök med typ elva andra personer så egentligen bor jag väl inte själv. Plus att Olof bor vägg i vägg med mig, dörren bredvid. Universum är emot oss.. :P Nej men det känns faktiskt skönt att ha någon man känner i närheten, speciellt för mig som är lite blyg och inte är sådär jättehypad över att behöva vara social med alla grannarna. Det är tur att jag har sociala människor runtomkring mig som kan hjälpa mig lite på traven.

Jag har även gått runt och typ dött av ångest för att jag egentligen inte har råd att bo här. Hyran är svinhög. 4039 riksdaler för 25 kvm. Inte okej, men å andra sidan var det allt jag fick och det är väldigt fräscha lägenheter. Hur som helst ringde mamma idag och vi pratade lite om saken, och hon sa att om jag vill kan jag få komma hem och jobba med Kalle de helger han är hemma. Det handlar inte om mycket pengar egentligen, men några tusenlappar kan göra stor skillnad. Förhoppningsvis slipper jag leva på nudlar och få skörbjugg!

Fixade tv:n idag. Installerade allt helt själv. Det var egentligen inte så svårt, men jag är ändå lite stolt över mig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback