Who am I?

Lovar du att vara ärlig? Absolut!
Du heter: Ronja
Smeknamn: Ronja Rövardotter, Ronjill
Låt som när du är ledsen sörjer till? Saybia - Angel
Beroende av: Musik och vänner
Vem behöver du mest just nu: Emma!
Vad tror folk om dig? Tydligen uppfattar folk min sociala fobi/scenskräck som att jag är en lugn person. Man tackar!
Stämmer det? Inte alls, jag är den mest stressade personen jag vet.
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är bra på att lyssna.
Vad säger du för att imponera på någon? Att jag är naturligt rödhårig :P
Hur imponerar man på dig? Få mig att skratta!
Brukar du skratta för dig själv? Bara när jag läser boken Svålhålet av Mikael Niemi
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Det är laktos i mina nya ppiller. Vad fint. Och Ul-Sl kortet kostar 1480 kr. Vad fint det med"
Var bor du? Uppsala
Trivs du där: Ja, men jag saknar Stockholm.
Äger du några converse: Ett par mörkblå med högt skaft och rosa insida. Vet dock inte vart de är för tillfället.
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit.
Brukar du bli för full: Det har väl hänt några gånger... :P
Vad har du för mobil operatör: Tre.
Är du allergisk i mot något: Pollen.
Har du haft sex idag: Nej.
Nästa mål i ditt liv: Klara socionomutbildningen.

Hur svarar du i mobilen: Hej, det är Ronja. Om jag känner personen brukar det bli Halloou eller Tjaaa.

Vem ringde du senast? Olof.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att han åt en macka och drack kaffe.
Antal timmar sömn inatt: Typ sju.
Sov du ensam: Ja.
Brukar du komma i tid: Jag är alltid minst en kvart för tidig :P
När mår du bra: När jag gör spontana grejer med vänner.
När blev du fotad senast: Det minns jag inte. Antagligen på någon fest.
Hur känner du dig nu: Seg.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: Det äckligaste som finns i hela världen!!
Vad saknar du: Att vara nykär.
Hade du en bra kväll igår: Ja :)
Favorit dryck på morgonen: Apelsinjuice.
Rakar du benen: Ja.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt två.
Är du blyg? Det kan man lugnt säga.
Sysslar du med någon idrott: Nej, men försöker gymma :P
Vill du hellre ha mail än brev: Enklare så.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Möjligtvis attraktion, men inte kärlek.
Har du spytt offentligt: Nej.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Om jag var kille skulle jag ragga på krogen bara för att se det från deras perspektiv.
Är du nöjd med ditt liv: Någorlunda.
Är du bortskämd: Nej, men jag beter mig som att jag vore det :P
Vad gör du i morgon: Tenta!
Vad är det värsta du vet? Fötter!!
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Det vette fan. Ganska mycket.
Vad behöver du just nu? Ryggmassage och någon som pillar mig i håret bara för att det är mysigt. Kanske någon som ligger och håller om en medan man kollar på tv
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Det finns inga kändisar som är bra förebilder :P
Vad längtar du till? Hultsfred och Hydet Hillclimb.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja och det är jag tacksam för!
Vad använder du för shampoo? Phc för färgat hår (rosa förpackning)
Vad är det finaste du fått? Genomtänkta presenter från vänner.
En speciell dag du minns: Hultsfred '05.
Hur gammal är du: 20.
Tycker du om någon just nu: Inte mer än som en vän.
Om fem månader: är det Hydetfest och jag jobbar i baren :)
Du samlar på: Sudd och kapsyler när jag var liten, ingenting nu längre.
Gröna eller röda äppeln: Riktigt syrliga gröna.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Någon av mina vänner, jag kan prata med alla.
Gillar du golf: Nej, men jag spelade ett tag när jag var yngre.
Vilken tid gick du upp idag: 10.
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja, hemma hos mamma och pappa.
Har du strumpor på dig nu: Nej, strumpbyxor.
Vad ska du göra ikväll: Sova.
Är det okej att gråta: Egentligen, men jag har problem med att gråta inför andra.
När grät du senast: För några dagar sen.
Laddar du ner musik och film från Internet: Ja.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa utomlands och shoppa ihjäl mig.
Bär du glasögon eller linser: Nej.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Alla kläder är väl tekniskt sett märkeskläder? Löjligt tycker jag.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Runt 10.
Har du piercing: Öronen och läppen.
Vill du gifta dig: Ja, men bara om rätt kille dyker upp.
Vill du ha barn: Kanske.
Solar du ofta: Nej, jag är rödhårig så jag vill inte riskera cancer (säger jag som röker...)
Är du bra på att laga mat: Nej, men det beror på att jag inte har övat särskilt mycket.
Gillar du att dansa: Ibland.
Är du flygrädd: Jag är en allmänt nojjig person som stressar upp sig för minsta lilla, så ja.
Hur vig är du: Nästan inte alls.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Vilken är din favoritglass: Ben&Jerry’s Chocolate Fudge Brownie.
Tror du på ett liv efter döden: Jag vill gärna göra det, men jag vet inte riktigt.
Tycker du om sushi: Nej.
Vad äter du helst när du ser på film: Jordnötsringar.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.
Har du tandläkarskräck: Nej.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Lite både och.
Vilken ögonfärg har du: Grå-blå.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.
Biter du på naglarna: Nej.
Röker du: Ja.
Hur ofta tränar/motionerar du: Det börjar arta sig.
Senaste låt du hörde: The Who - Baba O'Riley.
Vad gör du på helgerna: Festar, pluggar, myser. Det varierar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback