Skolavslutning i Gnesta

Idag gick jag upp kvart över sex. 06:15. Det är inte normalt (i alla fall inte för mig!). Rullade iväg mot Gnesta runt 07:00 med mamma och pappa plus en massa tårtor. Plockade upp Kalle på Blå huset och åkte till Åsbackaskolan för skolavslutning. . De var fyra barn som gick ut skolan så de fick åka raggarbil runt i Gnesta. Kalle var nöjd och glad som vanligt :) Efter ceremonin åkte vi tillbaka till Blå huset där vi proppade i oss prinsesstårta (som mamma hade bakat), sockerkaka och chokladpudding med grädde. Nu har han alltså gått i den skolan i 10 år, sen 1999. Helt sjukt, men jag hoppas att han kommer trivas på det nya stället.

Jag drog därifrån vid 12:30 medan mamma, pappa och Kalle åkte till Mogård i Finspång där Kalle ska bo numera. Det är typ som ett gymnasium. Om Botkyrka kommun sedan går med på det så kan Kalle eventuellt få bo där ännu längre än de 4 år som är tänkt, det beror lite på hur snåla de är.

Ikväll blir det tjejmiddag hemma hos Bonnie så nu ska jag typ vila lite och sedan börja göra mig iordning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback