Saturday night

Jag känner mig verkligen skitduktig som sitter hemma och pluggar istället för att gå ut. Jag kände att jag var tvungen att stanna inne hela helgen för att undvika rökningen. Det kanske är svårt att förstå för folk som aldrig har varit beroende av någonting, men det är lite som att isolera sig själv. Ibland måste man ta en paus från livet för att klara av någonting. Mamma förstod i alla fall vad jag menade eftersom hon har slutat röka många gånger i sitt liv. Fast hon är ganska duktig min mamma, hon har inte rökt på hur länge som helst. Minst fem år var det sen hon slutade sist. Det är starkt.

I och med att jag kände mig lite smått uttråkad började jag gå igenom siffror. Räkningar, avbetalningar, hyra och så vidare. Jag har små Antecknings-dokument på datorn med lön och utgifter för varenda månad till och med februari. Jag är lite pedant på det sättet. Jag räknar alltid ut exakt hur mycket jag kommer få i lön och hur mycket räkningar jag kommer få o.s.v. minst en månad i förväg. Jag vet inte varför eftersom det egentligen ändå alltid slutar med att pengarna är slut efter halva månaden. På något sätt tycker jag att det är fint när allting är planerat och nedskrivet, det gör mig lugn. Jag är ett sånt där kontrollfreak.

Nu ska jag nog gå och diska. Kan man diska vid elva på kvällen? Det känns lite konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback