The battle that has to be won

Det här med att sluta röka känns väldigt bekant. Jag har gjort det många gånger förut. Sluta röka kan man göra varje dag, det svåra är att inte börja igen. Det är så himla sant. Den här gången känner jag mig i alla fall någorlunda förberedd och organiserad inför mitt försök. Jag har gjort en lista på fördelar med att sluta röka som nu används som bakgrundsbild på min datorskärm. Effektivt. Jag har 7 cigaretter kvar, cirka 20 nikotintuggummin i väskan och ett paket vanliga tuggummin. Jag har fyllt i ett formulär hos sluta-röka-linjen och de ska ringa mig om 10 dagar. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga till dem, men det känns tryggt att veta att det finns någon där man kan prata med. Jag har rökt i snart 8 år. Det är helt sjukt när man tänker efter, jag är knappt 21 år gammal. Inte okej. Vi tar en dag i taget.

Imorgon ska jag klippa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback