Världens största rosa cykel


Idag tog jag cykeln till skolan, men det var kanske inte världens bästa idé. Jag verkar inte ha blivit helt frisk ännu eftersom jag fick feberyrsel lite då och då, vilket i sin tur innebar att jag gick femtio meter, cyklade femtio meter, gick femtio meter och så vidare ända tills jag kom fram till skolan. Det tog ungefär en halvtimme. Jag har dock ingenting att klaga på angående vädret så det var ju tur det. Solen skiner för fullt här.

Efter skolan blev det en liten rundtur på stan med Olof, Therese och Åsa. Jag köpte ett diadem och hårnålar för min 50-kronorskupong på H&M. På hemvägen stannade jag och Olof och köpte glass. Nice.

Angående cykeln så måste jag nog hålla med Olof som, när vi skulle ställa in cyklarna i cykelförrådet, påpekade att min cykel kanske är liiiite för stor för mig. Jag kan knappt förflytta den åt sidorna eller någonting och jag når knappt ner till marken när jag sitter på den (då är ändå sadeln nere på det lägsta läget). 28 tum är alldeles för stort för mig egentligen. Tyvärr är 24 tum alldeles för litet, men jag hittar inte 26-tummare någonstans! Det finns mountainbike-aktiga 26-tummare, men inte rosa damcyklar. Det suger. Vad hade de tänkt att vi som har korta ben ska göra!? Jag vill liksom inte ha en cykel där styret är lika lågt som sadeln så att man får kramp i händerna av att cykla (all tyngd läggs på handlederna). Nej, då nöjer jag mig med min alldeles för stora rosa damcykel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback