Duktiga Ronja

Nu har jag varit sådär superduktig och läst två kapitel i Socialt arbete - en grundbok. Som ni säkert hör på titeln är det inte världens roligaste, men det funkar. Däremot har jag en otrolig förmåga att vara ofokuserad när jag läser böcker, det är i stort sett de enda gångerna jag faktiskt klarar av multi-tasking. Vi säger att jag är på sidan 42 i en bok. Jag läser och läser när jag helt plötsligt kommer in på andra tankebanor. Det kan vara allt från vad ska jag ha på mig idag till det här måste jag göra imorgon och annat liknande. Helt plötsligt märker jag att jag är på sidan 45. Jag läser allting samtidigt som jag tänker på annat, och helt plötsligt är jag tre sidor längre fram och minns inte alls vad jag har läst. Är det normalt? :P

Planen är i alla fall att jag ska börja göra mig iordning nu och röra mig mot Tumba. Fest i folkets hus ikväll :) Sover nog hemma hos mamma och pappa eftersom det är gångavstånd dit från partajet. Lika bra det :)

Gårkvällen var förresten hur bra som helst :) Vi satt på Treat en stund och sen gick vi vidare till Huset där de spelade en massa bra musik :) Fast sen fick jag så sjukt ont i fötterna, det var ju första gången jag använde nya stövlarna, så Olof var snäll och följde med mig till tunnelbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback